Google heeft een voorproefje vrijgegeven van hoe de AdWords-reclames op je smartphone er binnenkort uit zullen gaan zien. De mobiele advertenties die bijvoorbeeld een app promoten waren vaak saaie, drukke vensters, maar dat gaat veranderen met Material Design.
Mobiele advertenties
De reclame in apps of games gaat er binnenkort anders uitzien. Google heeft de vormgeving van de AdWords-reclames op de smartphone een nieuwe lik verf gegeven, met Material Design. Om eerlijk te zijn, de verschillen zijn best indrukwekkend te noemen. Het oogt overzichtelijker en hierdoor moeten reclames juist ook meer hun doel bereiken.
De nieuwe advertenties in Material Design-stijl zijn herkenbaar aan de grote headerfoto, daarbij passen de kleuren zich aan, aan de rest van het kleurenpallet. Gebruikers die de advertenties te zien krijgen, kunnen bijvoorbeeld in dit geval op de optie ‘more images’ klikken om zo meer afbeeldingen van de game te bekijken.
Ook de tekstuele advertenties zijn aangepast, zoals te zien is in de bovenstaande screenshot. Minder kleuren en duidelijkere opbouw van de tekst. Google zal in de loop van het jaar de nieuwe advertenties uitrollen naar de gebruikers.
via 9to5Google