Reizigers die vragen hebben omtrent het openbaar vervoer kunnen via WhatsApp in contact komen met 9292. Vragen aan de reisinformatiedienst worden al steeds vaker gesteld via social media als Twitter en Facebook en nu gaat 9292 testen met de inzet van WhatsApp. Op deze manier kunnen reizigers zonder dat de rest mee kan lezen hun klacht, opmerking of vraag kwijt.
9292 en WhatsApp
De reisplanner voor het openbaar vervoer 9292, gaat WhatsApp inzetten om reizigers persoonlijk te helpen met het beantwoorden van vragen. Vanaf nu wordt door een geselecteerde groep reizigers in besloten pilot de WhatsApp-ondersteuning door 9292 getest. Tussen 08:30 en 17:00 zal de klantenservice van 9292 vragen en opmerkingen persoonlijk behandelen.
9292 benadrukt dat reisadviezen niet via WhatsApp gegeven zullen gaan worden. Volgens Stefan Hulman, directeur van 9292, is er voor persoonlijke reisinformatie meer specialistische kennis nodig en is deze alleen via de website, apps of via telefonisch contact te krijgen.
De pilot zal lopen tot 1 augustus 2015. Wanneer de pilot succesvol is verlopen zal 9292 de WhatsApp-ondersteuning openstellen voor alle reizigers in het openbaar vervoer. 9292 is niet het enige bedrijf waarbij de klantenservice ook te bereiken is via WhatsApp. Eerder kwam webwinkel Coolblue al met WhatsApp-ondersteuning.